Villkor & InformationEn

Priser och betalning:
Varje vara anges med pris, inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter såsom: moms och frakt. Vid order upp till 5 Kg hämtas på närmaste DHL servicestation ( ca 5-12 st plagg beroende hur tunga dem är). 
DHL paket debiteras i efterskott om vikten blir mer.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på valt fraktsätt.

Ångerrätt:
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Ej på rabatterade varor och inte heller på varor som inte finns i lager utan måste tillverkas efter order.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat informationen till dig. Alla kläder som beställs och inte finns i lager om inget annat uppges är specialtillverkat till dig.

Beställs varan med en Personlig Stylist skall alltid denne kontaktas.
Du har inte ångerrätt om:
Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke
priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel växelkurser.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service:
Leveranstid
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket:
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 300 :-

Returer:
Returer betalas av kunden, utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Personuppgifter:
Personuppgifter hanteras konfidentiellt och används enbart till att skicka beställning. Inget registeras som personnummer i vårt system enligt våra rutiner gällande GDPR.
Uppgifterna överförs krypterat och lämnas aldrig ut till tredje part.